با ما تماس بگیرید : 0314 056 912 98+

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ چیست؟
19اکتبر

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی که خیلی از افراد آن را با ارسال ایمیل گروهی اشتباه میگیرند، یکی از روشهای پربازده بوده و در دنیای دیجیتال دارای اهمیت بسیاری است. اشتباه رایج در خصوص ایمیل مارکتینگ این است که باید ایمیل افرادی را از شرکت ها یا افراد خاصی بخریم سپس به آنها ایمیل ارسال کنیم که معمولا این ایمیل ها اسپم میشوند! پس بازاریابی ایمیلی نتیجه ای ندارد! این یک تصور کاملا غلط است.در درجه اول شما ایمیلی خریداری نمیکنید، در واقع افراد مختلف، ایمیل خود را به شما میدهند؛چگونه؟

از طریق تماس تلفنی،

فرم های انلاین در سایت،

ثبت نام در خبرنامه سایت شما ،

دانلود کتاب راهنما در سایت و … .

اینکه چطور ایمیل کاربرانی که به سایت شما می آیند را بگیرید یک بحث مفصل در ایمیل مارکتینگ است، اما نکته مهم اینجاست که آدرس ایمیل نمی خریم!!! اگر ایمیل را خریداری نکنیم، قطعا اسپم فرستاده نخواهد شد. نکته دوم این است که نباید حجم عظیمی از نوشته ها را برای کاربران ارسال کنید، ایمیل مارکتینگ عبارت از طراحی ایمیل هایی با محتوای مناسب به گروه مشتریان مناسب!

حالا بگذارید تعریف بالا را دقیقتر بررسی کنیم: برای رسیدن به نتیجه مناسب از طریق ایمیل مارکتینگ، باید هدف تعیین کنید، هدف یعنی چه؟ معمولا نزدیک ترین هدفی که به ذهن دارندگان کسب و کار میرسد فروش است که البته کاملا هم درست است اما باید در نظر داشته باشیم میتوان اهداف کوچیک تر نیز برای فروش تعریف کرد

سپس باید بر اساس گروه مشتریانی که تعریف میکنید طراحی ایمیل انجام دهید؛ گروه مشتریان به بخشی از لیست ایمیل ها گفته میشود که ویژگی های مشترکی با هم داشته و میتوان آنها را مخاطب نوع خاصی از ایمیل قرار داد.

در ابتدا گفته شد ایمیل مارکتینگ یکی از پربازده ترین روشها در آنلاین مارکتینگ است در طی تحقیقاتی در آمریکا مشخص شده است که 95% افرادی که در حوزه دیجیتال فعالیت میکنند معتقد اند ایمیل مارکتینگ جزو موثرترین روشها برای فروش میباشد. همچنین طی تحقیقات موسسه گارتنر بازاریابی ایمیلی دومین روش پربازده آنلاین در سال 2014 بوده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.