با ما تماس بگیرید : 0314 056 912 98+

HTML و CSS چیست؟

HTML و CSS چیست؟
14اکتبر

سلام به قسمت دوم از آموزش طراحی سایت به زبان ساده خوش آمدید. امیدوارم قهوه و موزیک پست راکتان هم کنارتان آماده باشد!در جلسه قبل گفتیم قدم اول برای طراح سایت شدن یادگیری زبان های بسیار شیرین html و css است و قرار شد از این جلسه به صورت گام به گام این دو زبان را با هم یاد بگیریم.

HTML چیست؟

HTML مخفیف عبارت  Hyper Text Markup Language است یعنی زبان نشانه گذاری یا علامت گذاری اَبر متن. پس Html یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه یک زبان نشانه گذاریست. می توانیم بگوییم با استفاده از Html می توانیم ساختار یک صفحه وب را توصیف کنیم

CSS چیست؟

مخفف عبارت Cascading Style Sheets است یعنی صفحات استایل آبشاری. Css هم یک زبان برنامه نویسی نیست! CSS یک زبان استایل نویسی است. اگر بخواهیم بهتر بگوییم اینطوری می شود : با استفاده از Css می توانیم مشخص کنیم عناصر Html به چه صورتی به نمایش درآیند.

یک مثال برای درک بهتر :

اگر تیرآهن های یک ساختمان را Html در نظر بگیرید ، باقی اجزای تشکیل دهنده ساختمان Css میشوند یا اگر اسکلت یک انسان را Html در نظر بگیرید باقی اجزای تشکیل دهنده حکم Css را دارند. به همین سادگی. پس با استفاده از Html ساختار و چگونگی نمایش سایتمان را مشخص میکنیم و با استفاده از Css هم به سایتمان رنگ و لعاب می بخشیم. یک ضرب المثل قدیمی هم وجود دارد که میگوید :

Html بی Css به چه ماند؟ به زنبور بی عسل!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.