با ما تماس بگیرید : 0314 056 912 98+

تولید محتوای متنی و نکاتی که باید رعایت کنیم

تولید محتوای متنی و نکاتی که باید رعایت کنیم
19اکتبر

بدون شک یکی از بهترین‌ روش‌های بازاریابی اینترنتی، بازاریابی از طریق تولید محتوا است.در این مقاله قصد داریم نکات بسیار مهمی را که باید در تولید محتوای متنی رعایت کنید، به شما توضیح دهیم.

تولید محتوای متنی

شما هرچقدر هم که سایت خوب و جذابی به لحاظ گرافیکی داشته باشید، تا زمانی که برای سایت محتوای خوب و مناسب ایجاد نکنید، نمی‌‌تونید مخاطب چندانی رو به سمت سایت‌تان هدایت کنید عملا زحماتی که برای طراحی و پیاده‌‌سازی سایت کشیدید بی‌‌نتیجه می‌‌مونه.

یک عنوان عالی: هم برای سئو و هم برای بازاریابی بهتر

معمولا اولین عنصری که کاربران را به یک نوشته جذب می‌‌کند عنوانی است که برای پست انتخاب می‌‌شود. از این رو داشتن یک عنوان کوتاه که بتواند یک کلیت در خصوص پستی که انتشار داده‌‌ایم به کاربر انتقال دهد از ضرورت‌‌های هر پستی به‌‌حساب می‌‌آید. داشتن یک عنوان مناسب نه تنها باعث افزایش سئو سایت می‌‌شود بلکه به‌‌عنوان یک نوع بازاریابی به‌‌حساب می‌‌آید. شما باید بدانید چه عنوانی منتشر کنید! چون قرار هست با این عنوان افراد ترغیب به خواندن مقاله شما شوند.

انتخاب سرتیتر برای بخش‌‌های مختلف پست

معمولا خواندن یک پست طولانی بدون سرتیترهای مختلف برای کاربر خسته‌‌کننده به‌‌نظر می‌‌رسد و کاربر پس از خواندن قسمتی از پست از ادامه‌‌ی آن منصرف می‌‌شود. به همین دلیل است که ما باید برای بخش ‌‌های مختلف پست خود سرتیترهای متنوعی را قرار دهیم تا کاربر به سمت نوشته ما جذب شود.

اگر شما به‌‌صورت پیوسته برای سایتتون محتوای جذاب و کاربردی تولید کنید این کار باعث میشه که کاربر سایت، به شما به عنوان یک متخصص اعتماد بیشتری کنه. شما با تولید یک محتوای خوب و استاندارد می‌‌تونید مخاطبانی که برای بار اول از سایت شما بازدید می‌‌کنند رو به مخاطب همیشگی و وفادار سایت خودتون تبدیل کنید که هر روز سایت شما رو چک می‌‌کنند منتظر مطالب جدید شما هستند.

سئو در فرایند تولید محتوای متنی

فرآنید تولید محتوا می‌‌تونه به دیده شدن سایت شما و قرار گرفتن اون بین صفحه های اول گوگل کمک زیادی کنه، پس بهتر هست که از اهمیت این موضوع غافل نشید و بهش توجه ویژه‌‌ای داشته باشید.موتورهای جستجو بر اساس محتوا سایت‌‌ها رو اولویت بندی می‌‌کنند.

یکی از موارد خیلی مهم که باید بهش توجه کنید اینکه از کپی کردن و ارائه مطالب تکراری خودداری کنید، شما از طریق تولید محتوای به‌‌روز و جدید می‌‌تونید به مرور زمان جز صفحات اول سرچ گوگل قرار بگیرید.

در زمان تولید هر محتوایی اعم از آموزشی، علمی، فروشگاهی و غیره باید به نکات ریز و در عین حال بسیار مهمی توجه کنید که به شما در جذب مخاطب کمک شایانی می‌‌کنند.

بعد از اینکه محتوای تولید شده رو طبق اصول سئو بهینه کردید، محتوای خود را علاوه بر سایت روی دیگر فضاهای مجازی از جمله توئیتر، اینستاگرام و غیره به اشتراک بگذارید تا افراد بیشتری به سمت سایت شما جذب شوند.

ترغیب کاربر به مطالعه بیشتر

تاثیرگذارترین بخش نوشته شما پاراگراف اولی هست که می‌‌نویسید. پس سعی کنید که مقدمه‌‌ی مقاله یا نوشته خودتان را با دقت و جذابیت بیشتری بنویسید و در این پاراگراف ابتدایی مخاطب رو با کلیت موضوع آشنا کنید، چون این مورد باعث می‌‌شه که مخاطب جذب بشه و به راحتی مطلب رو رها نکنه و تا آخر پیش بره.

یکی از مواردی که کاربران را به خواندن یک پست ترغیب می‌‌کند داشتن یک مقدمه خلاصه و مفید با کلمات کلیدی است. از این رو ما باید برای تمامی نوشته‌‌های خود یک مقدمه تهیه کنیم که کاربر پس از خواندن آن یک تصویر ذهنی از چگونگی پست داشته باشد و مایل به دیدن ادامه پست باشد.

مختصر نویسی

اگر سایت‌‌های حرفه‌‌ای رو مورد بررسی قرار بدید متوجه می‌‌شید که توی مطالبشون از جمله‌‌های کوتاه استفاده می‌‌کنند و حتی در بعضی از مواقع از یک عبارت کوتاه به‌‌جای جمله استفاده می‌‌کنند.استفاده از جمله‌‌ها و متن‌‌های بلند باعث می‌‌شه که مخاطب شما احساس خستگی کنه و از خوندن ادامه‌‌ی مطلب منصرف بشه.

از کلمات ساده استفاده کنید.

سعی کنید در نوشته‌‌ی خودتون از کلمات پیچیده و دشوار که باعث سردرگمی مخاطب می‌‌شه استفاده نکنید. این موضوع رو فراموش نکنید که هدف اصلی ما ترغیب مخاطب به مطالعه‌‌ی تمام متن هست و قصد نداریم که توی متن از اصطلاحات پیچیده علمی استفاده کنیم تا میزان دانش و دایره لغات خودمون رو به رخ مخاطب بکشیم.

استفاده از آمار و ارقام

در مطلب خود از آمار و ارقام اثبات شده و دقیق استفاده کنید تا اعتماد مخاطب به شما بیشتر بشه.

از تصاویر استفاده کنید.

به‌‌جای نوشتن متن‌‌های طولانی و خسته کننده بعضی مواقع بهتر هست که از یک عکس استفاده کنید تا راحت‌‌تر بتونید مطلب رو به خواننده منتقل کنید. برقراری ارتباط با تصاویر برای مخاطب راحت‌‌تر از برقراری ارتباط با متن هست، پس تا جایی که امکانش رو دارید از تصاویر در محتوای خودتون استفاده کنید.

نظرخواهی کنید.

شما می‌‌تونید قبل از تولید محتوا از مخاطب خودتون نظرخواهی کنید و اون محتوایی که مخاطبین شما نیاز دارند رو براشون تولید کنید.

ویرایش مجدد

بعد از اینکه نوشتن مقاله‌‌ی خودتون رو به اتمام رسوندید حتما اون مقاله رو مجدد بخونید و ویرایش کنید. در بیشتر مواقع نوشته‌‌ی ما بعد از یک یا دوبار ویرایش بهبود خیلی زیادی پیدا میکنه. در فرایند تولید محتوا باید ویرایش را حتما مد نظر بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.